Ś wietlica jest czynna od poniedziałku do piątku.
W świetlicy obowiązuje obuwie zamienne.
I dziemy do świetlicy prosto po lekcjach.
E stetyczny wygląd i dbałość o higienę osobistą to nasz obowiązek.
T ornistry pozostawiamy w wyznaczonym do tego miejscu.
L ubimy porządek i czystość.
I nformujemy o wyjściu ze świetlicy i szkoły.
C hcemy chętnie pełnić dyżury.
A bsolutnie nie ruszamy cudzych rzeczy.
J esteśmy kulturalni.
A ktywnie uczestniczymy w niesieniu pomocy młodszym koleżankom i kolegom.
K ażdy przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w sali i na powietrzu.
D bamy o piękny język polski.
O buwie i ubranie wierzchnie zostawiamy w szatni świetlicowej.
M usimy przestrzegać regulaminu świetlicy aby wszystkim, którzy z niej korzystają było dobrze.
Świetlica szkolna składa się z dwóch części:
- pierwszej ze stolikami, gdzie odrabiamy lekcje, rysujemy, malujemy, gramy w gry stolikowe;
- oraz drugiej z dywanem do zabaw w grupach lub indywidualnych, gdzie możemy budować z klocków, bawić się zabawkami.
Świetlica jest miejscem, w którym dzieci mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas przed rozpoczęciem lekcji i po zakończeniu zajęć lekcyjnych czekając na rodziców.
Opieką w świetlicy objęci są wychowankowie klas I –VIII.
Kwalifikacja uczniów do świetlicy odbywa się na podstawie kart zgłoszeń, które wypełniają rodzice.
W świetlicy prowadzone są różnorodne zajęcia:
plastyczno-manualne;
rekreacyjno - ruchowe zabawy na świeżym powietrzu - spacery zabawy w grupach, ćwiczenia doskonalące sprawność fizyczną;
dydaktyczne- zabawy słowne ćwiczenia w poprawnym czytaniu, rebusy, krzyżówki, zgadywanki;
zajęcia z wykorzystaniem środków audio-wizualnych znajdujących się w świetlicy;
pomoc w odrabianiu zadań domowych, przygotowanie się do lekcji z pomocą wychowawcy świetlicy.
Oferujemy również duży wybór zabawek, gier planszowych i dydaktycznych
Do zadań świetlicy należy:
organizowanie opieki, pomocy w nauce, tworzenie warunków do nauki własnej, przyzwyczajanie do samodzielnej pracy;
organizowanie gier i zabaw ruchowych, mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny;
odkrywanie i rozwijanie zainteresowań;
stworzenie warunków do uczestnictwa w kulturze, organizowanie kulturalnych rozrywek, kształcenie nawyków kulturalnego życia codziennego;
upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia;
rozwijanie samodzielności i samorządności;
współdziałanie z nauczycielami, rodzicami oraz instytucjami społecznymi.